Del 3 - Styrketræning

“Jeg har fået kejsersnit! Hvad må jeg?”

Et af de mere “omdiskuterede” områder er styrketræning, når man snakker efter fødsel eller kejsersnit er styrketræning.
Hvornår ? Hvor meget ? Hvor ofte?

Det kan være enormt individuelt, hvornår du kan træne. Nogle kan træne efter et par uge, andre efter 6 uger og nogle skal bruge flere måneder.
Mange kvinder oplever en svækkelse af bækkenbunds muskulaturen efter vaginal fødsel eller kejsersnit. De generelle anbefalinger er, at man allerede dagen efter fødsel kan begynde at træne bækkenbunden op.
Se mere om dette HER

Styrketræning med vægt eller hårdere fysisk aktivitet kan være enormt individuelt. Vores erfaring er, at det vigtigste er at du anvender en kvalificeret og dygtig fysioterapeut eller træner.
Herunder kan du se, dem vi anbefaler.

Sandra - Barbell Treatment Hillerød
https://barbelltreatment.dk/om-os/sandra/

Julie Notkin - Frederiksberg
https://instagram.com/julienotkin?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Har du spørgsmål vedrørende træning som helhed, før, under eller efter din graviditet, anbefaler vi at du tager et kig på Emma

https://instagram.com/emmakaalund?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

 

 

Andre indlæg